Thursday, November 30, 2006

قالك اللي يعيش ياما يشوف واللي يلف يشوف اكتر

بلدنا دي فيها حاجات كتير تضحك والله العظيم بجد ام الدنيا ولو مش مصدقني اقروا واحكموا اليومين دول انا مخنوق من البيت فبنزل الف كتير اوي وفي مرة من جولاتي وصولاتي افاجأ قال ايه مدرسة مكتوب عليها بالبنط العريض المدرسة تسنخدم اريالاااه والله العظيم مكتوب كده وبخط اسود عريض بصراحة انا لما قريت كده كنت هاموت علي روحيمن الضحك بس بعديها بشوية بقيت مستغرب و بسأل نفسي طب المدرسة بتستخدم اريال في ايه يا تري عشان تغسل عقول اولياء الامور و تقنعهم ان اولادهم بيتعلموا تعليم صح و بجد ولا عشان تقنع الطلبة ان هما في مدرسة بجد وان دا مجهود فظيع بذلته الدولة وان دي احسن الامكانيات المتاحة علي مستوي العالم وان الطفل المصري زييه زي اي طفل في العالم ولا لالالالا استغفر الله العظيم انا ظلمت المدرسة اكييد هما بيستخدموا اريال في الحفاظ علي نظافة جيوب اولياء الامور وفي نفس الوقت علي عقول الطلبة نظيفة بعد كل سنة دراسية مش عارف والله بس بجد اللي يعيش ياما يشوف بس اللي يعيش في مصر يشوف اكتر
امضاء
ريكو باشا

No comments: